Returnare produse
Politica de retur magazin online persoane fizice
Prin intermediul acesei pagini, dorim să te informăm că drepturile și obligațiile noastre, precum și ale tale în ceea ce privește returnarea produselor cumpărate online (de pe site-ul UNITOOLS) sunt reglementate de dispozițiile O.U.G. 34/2014 cu modificările ulterioare privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
I. INFORMAȚII PRIVIND EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE CONFORM O.U.G. nr. 34/2014
Perioada legală de retragere este de 14 zile.
1. DREPTUL DE RETRAGERE CONFORM O.U.G. 34/2014
1.1. Ai dreptul de a te retrage din contract, fără a preciza motivele retragerii, în termenul legal de 14 zile calendaristice calculate din ziua în care: • tu sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de tine, intrați în posesia fizică a produselor, în cazul unui contract de vânzare cumpărare • tu sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de tine, intrați în posesia fizică a ultimului produs, în cazul unui contract privind bunuri multiple comandate printr-o singură comandă și livrate separat.
1.2. Pentru a-ți exercita dreptul de retragere, trebuie să ne informezi cu privire la decizia ta de a te retrage din prezentul contract, prin una dintre următoarele variante: • Completarea formularului de retragere și transmiterea lui la adresa de email OFFICE@UNITOOLS.RO • Transmiterea prin poștă la sediul social al UNITOOLS a formularului disponibil A I C I; • Transmiterea, prin modalitatea aleasă de tine, a unei declarații neechivoce (de exemplu, o scrisoare, un e-mail) prin care îți exprimi decizia de retragere din contract. În orice situație în care ne vei comunica declarația neechivocă sau vei transmite formularul menționat anterior completat corespunzător, prin poștă sau la adresa de e-mail, îți vom confirma primirea, prin e-mail, la adresa comunicată de tine la momentul efectuării comenzii. Folosirea formularului menționat nu este obligatorie, ci este o recomandare pentru desfășurarea în condiții optime a procedurii de retur.
2. CONSECINTELE RETRAGERII
2.1. Vei suporta costurile aferente legate de returnarea produselor, cu excepția situației în care returul este imputabil UNITOOLS.
2.2. Este necesar să expediezi produsele sau să le înmânezi direct nouă, în decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ai comunicat decizia de retragere. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile de la comunicarea deciziei de retragere.
2.3. Îți vom rambursa sumele pe care ți le datorăm (în conformitate cu OUG 34/2014) fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia ta de a te retrage din contract.
2.4. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până la momentul la care ne-ai furnizat dovada că ai trimis înapoi produsele, fiind valabilă cea mai apropiată dată.
3. ASPECTE PRIVIND RAMBURSAREA SUMELOR ÎN CAZUL RETRAGERII
3.1. Vom efectua rambursarea folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care ți-ai exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu ți se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
3.2. Restituirea sumelor încasate se va face astfel: • Prin virament bancar, pentru cele achitate prin card bancar și/sau OP (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vânzării);
4. EXCEPTĂRI DE LA DREPTUL DE RETRAGERE
4.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere următoarele: • produsele confecționate după specificațiile prezentate de tine sau personalizate în mod clar; • produsele care sunt susceptibile de a se deteriora sau expiră rapid; • produsele care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
4.2. În conformitate cu prevederile art. 14 din Directiva 2011/83/UE, te informăm că în cazul în care îți exerciți dreptul de retragere după ce ai utilizat bunul într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestuia, vei răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunului. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, va trebui să le mânuiești și să le inspectezi în același mod în care ți s-ar permite să o faci într-un magazin. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, îți recomandăm să inspectezi bunul cu grija necesară.
4.3. Cu titlu de recomandare, pentru desfășurarea în condiții optime a procedurii de retur și soluționarea cu celeritate a cererii tale, te rugăm să ai în vedere și condițiile de acceptare pentru returul produselor aplicabile conform politicii interne de retur.
4.4. De asemenea, cu titlu de recomandare, te rugăm să ai în vedere ca produsele să fie returnate, pe cât posibil, în ambalajul original, însoțite de factura fiscală și/sau bonul fiscal de achiziție, precum și documentația aferentă (fișe tehnice, manuale de utilizare, documentație tehnică, certificate de garanție și/sau conformitate).
II. ASPECTE GENERALE PRIVIND RETURUL PRODUSELOR
1. Poți solicita un produs de o calitate și la un preț echivalente cu cele comandate și returnate.
2. În cazul livrării prin curier, îți recomandăm să refuzi primirea coletelor al căror ambalaj este deformat/deteriorat, în vederea simplificării formalităților de retur, precum și a diminuării timpului de înlocuire a produsului.
3. Comunicarea cu tine se va face în scris pe adresa de e-mail de pe care s-a efectuat comanda inițială.
4. Livrarea standard oferită de UNITOOLS este cea prin CURIER.
5. În cazul în care livrarea produselor se face exclusiv prin curier (pentru produsele Disponibile exclusiv online), modalitatea de livrare standard este livrarea prin curier.
6. Îți recomandăm ca returul produselor să se realizeze TOT PRIN CURIER, în termen de maximum 14 zile calendaristice de la data manifestării intenției de retragere din contract.
7. În cazul în care produsele se comercializează sub forma unui pachet promoțional, se va returna pachetul în întregime, așa cum a fost achiziționat. • Pentru alte informatii legate de returul produselor, ai posibilitatea transmiterii unei solicitări prin intermediul formularului de contact, pe adresa de e-mail OFFICE@UNITOOLS.RO. • Atenție! Costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile.
III. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
UNITOOLS prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale pentru: • executarea contractului încheiat cu tine, care include și returnarea produselor/restituirea sumelor ca urmare a acceptării serviciului de retur, conform prevederilor legale/condițiilor menționate mai sus; • conformarea cu normele, reglementările legale În cazul în care nu există neconformități, iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații UNITOOLS SRL vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanță). Datele cu caracter personal necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, cont bancar, după caz. În cazul în care nu dorești să furnizezi aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.
Politica de retur magazin online persoane juridice
UNITOOLS oferă clienților săi serviciul de returnare al produselor conform politicii interne și a legislației în vigoare. UNITOOLS își rezervă dreptul de a refuza un retur în cazul în care criteriile de retur nu sunt îndeplinite în întregime.
SERVICIUL RETUR
Se asigură în condiţiile în care produsele se returnează în maximum 30 de zile calendaristice de la achiziţie şi îndeplinesc următoarele condiţii cumulativ:
• Este prezentat în original documentul fiscal (factura/bonul fiscal) care dovedeşte achiziţionarea produselor în cauză (și documentele însoțitoare);
• Produsele sunt sigilate - sunt prezentate pentru retur în ambalajul original nedeschis (care nu este deteriorat și nu prezintă semne de uzură), cu toate accesoriile şi eticheta integre; • Produsele sunt obligatoriu returnate în stare de funcționare, fără urme de utilizare, deteriorare sau lovire; • Produsele returnate sunt în stoc și din același lot;
• Produsele nu fac parte din categoria produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate;
• Produsele returnate sunt la unitatea de ambalare/vânzare (pachet, rolă, cutie, sac, etc.);
• În cazul în care produsele se comercializează sub forma unui pachet promoțional, se va returna pachetul în întregime, așa cum a fost achiziționat.

NU se returnează şi NU se înlocuiesc decât din motive de conformitate următoarele produse/game de produse:
• Acumulatori, becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii și încărcătoare (daca produsele nu sunt ambalate/sigilate);
• Produsele care nu pot fi returnate din motive de igienă, comercializate fără ambalaj sau desigilate din ambalajul original); • Vândute la metru precum şi produsele personalizate la cererea şi după specificațiile clientului;
• Produsele care nu se încadrează în termenul de valabilitate/expiră în mai puțin de 10% din totalul zilelor cuprinse în perioada de valabilitate);
• Consumabile şi accesorii; • Uleiurile şi aditivii auto. Nu se acceptă returnarea produselor folosite sau asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice/electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii. Nota 1: În vederea returului de produse din categoria materialelor lemnoase (cherestea/lemn de foc), te rugăm să ai în vedere următoarele:
1. Nu se acceptă returul pentru cantităţi mai mici sau egale cu 0,10 mc; 2. Pentru cantităţi care depăsesc 0,10 mc, te rugăm să prezinți documentul fiscal şi avizul de însoţire emis de Ocolul Silvic pe raza căruia sunt depozitate materialele lemnoase. Nota
2: Nu se accepta returul produselor achitate prin “Cardul de energie”. RESTITUIREA SUMELOR PROVENITE DIN SERVICIUL DE RETUR SE VA FACE ASTFEL:
• În numerar, pentru sumele plătite în numerar în magazin; o Notă: În cazul clienților persoane juridice, este necesară eliberarea unei chitanțe de către aceștia pentru restituirea sumei în numerar (conform OMFP nr. 2634/2015), în caz contrar suma va fi restituită prin bancă;
• Prin virament bancar, pentru plățile efectuate prin bancă (O.P.), inclusiv cele achitate prin card bancar (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vânzării);
• Prin transmiterea către bancă a solicitării de anulare/refacere a tranzacției, în cazul în care plata s-a efectuat cu card bancar (în cazul în care produsele se returnează în aceeași zi în care s-a efectuat plata sau în toate cazurile în care produsele au fost achiziționate cu plata în rate - cu card de credit). Pentru produsele achiziționate cu bonuri/carduri cadou/ tichete sociale se acceptă returul doar în cazul achiziționării unui nou produs, a cărei valoare să fie mai mare sau egală cu valoarea produsului returnat.
Notă: Nu se acceptă returul produselor achiziţionate prin Programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic (programul „Rabla pentru electrocasnice”, program finanţat de Ministerul Mediului, prin Administraţia Fondului pentru Mediu ).
Prevederile din această Politică nu limitează în niciun fel drepturile garantate clientului în baza:
• Ordonanței de Urgență nr. 140/30.12.2021 privind vânzarea de produse şi garanţii asociate – pentru produsele care sunt acoperite de garanţie și neconformitatea acestora;
• Dreptul de a renunța la produse ca urmare a Ordonanţei de Urgenţă 34/2014 privind drepturile consumatorilor pentru comerțul online.
RESTITUIREA SUMELOR PROVENITE DIN SERVICIUL DE RETUR SE VA FACE ASTFEL:
Notă: În cazul clienților persoane juridice, este necesară eliberarea unei chitanțe de către aceștia pentru restituirea sumei în numerar (conform OMFP nr. 2634/2015), în caz contrar suma va fi restituită prin bancă; • Prin virament bancar, pentru plățile efectuate prin bancă (O.P.), inclusiv cele achitate prin card bancar (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vânzării);